A rendezvény otthon adott az interaktív pályaorientációs kiállításnak, ahol több középiskola és mellettük az Óbudai Egyetem is bemutathatta képzési portfólióját a Bánki kar OECO Shell Eco-marathon csapatának képviseletével.
A legnagyobb IT és GAMER kiállításon, a Play IT Show-n jártunk. Budapesten a Hungexpo rendezvénycsarnokban a több mint 30.000 látogató immár a 30.000 m2-es területen élvezhette a november végi rendezvény nyújtotta lehetőségeket. A résztvevők kipróbálhatták a legújabb játékokat, az új generációs informatikai eszközöket és konzolokat; változatos, új programokon vehettek részt. A profi játékosok helyszíni versenyeken bizonyíthatták, hogy ők a legjobbak és előselejtezős versenyeken döntőbe jutott csapataiknak szurkolhattak a rajongók.
Standunknál megtekinthették a programozható és önjáró robotunkat, 3D nyomtatónkat és a vele gyártott gyors prototípus alkatrészeinket, valamint a verseny Go-kart-ból kialakított autonóm járművünket. Az érdeklődőknek bepillantást adtunk abba, hogy az IT hogyan kapcsolódik az iparhoz, s miként befolyásolja annak alakulását, ezáltal az Ipar 4.0, a SMART city és az IoT (~Internet of Things) témák iránt kíváncsiskodók is megtalálhatták standunknál a helyüket. A beszélgetések közben elmondhattuk, hogy az IT iránt érdeklődő diákoknak miért érdemes informatikát tanulni például a Neumann karunkon, vagy éppen a Bánki karon autonóm járművet tervezni és építeni.
Az érdeklődők legnagyobb hányadát az általános és középiskolás diákok, illetve szüleik alkották. Ezért is éltünk a lehetőséggel, hogy az egyetemet is bemutassuk és reméljük, sikerült felkelteni azon diákok érdeklődést, akik szeretnék majd tanulmányaikat műszaki vonalon folytatni, és remélhetőleg az Óbudai Egyetemen.
Kerekes Ferenc Attila