A Hídépítők Egyesülete 2013-ban országos pályázatot hirdetett híd makett építésére két külön kategóriában: egyikben egy meglévő magyarországi hidat kellett modellezni, másikban pedig az alkotó által megálmodott „fantázia híd” makettjével lehetett nevezni.
A pályázatra összesen 17 makett érkezett, 7 az első, 10 a második kategóriába. Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karáról négy alkotó csoport pályázott. A négy igényes, magas színvonalú alkotás közül Horváth Adrienn és Derbák Gergő munkája, a szolnoki Tiszavirág hidat bemutató makett a „Hazánk hídjai” kategóriában I. helyezést ért el.
A mechatronika mérnöki szakos hallgatókat megihlető híd a Tiszán őshonos, tiszavirág néven közismert kérészfajt megformáló híd 6 méteres szélességével és 450 méteres hosszával Közép-Európa leghosszabb gyalogos- és kerékpáros hídja.
Az építés körülményeiről Horváth Adrienn így mesél: „Februárban vettük észre a plakátot a Bánki hirdetőtábláján. Szunyogh Gábor tanár úr személyesen bejött egyik óránk előtt, hogy elmondja milyen pályázatról is van szó. Már egy ideje gondolkodtam a Szolnoki Tiszavirág híd megépítésén, mivel hétvégenként nagyon sokszor Szolnokon tartózkodtam, így ha tehettem mindig arra jártam sétálni. Nagyon megtetszett, hogy maga a hídszerkezet egyszerű, de a két főtartó ív karakteressé teszi azt. A 60 fokban kifelé döntött ívei a kábelsíkok erezetével a szárnyakat, a rácsozással felbontott merevítőtartó a bordázott testet szimbolizálja. A híd különlegessége és egyedisége is arra inspirált bennünket, hogy ezzel a híddal kell benevezni a versenyre. Azt gondoltunk, hogy a híd mindenképp felismerhető lesz. Az anyagválasztás, azért esett a gyufára, mert mindketten építettünk már gyufából makettet. Kicsit féltünk tőle, mert a gyufaszálak minősége elég gyenge, és nem a legegyenletesebb, ez a munka során elég sokszor ki is derült. A makett alapját egy meghajlított alumíniumcső adja, ami egyben a stabilitást is biztosítja. A körülbelül 8200 darab gyufából készült hidat 1:150-es méretarányban építettük.”
Munkájukat figyelemmel követte dr. Szunyogh Gábor docens, aki maga is kiváló makettépítő. Ő így nyilatkozott: „Hihetetlenül aprólékos munkával, óriási türelemmel, tégláról-téglára építve formázták meg e nagyszerű makettet. Hasonló feladatra vállalkoztak hajdanában a bányászati jeleneteket bemutató türelemüvegek készítői, akik sajátos technikájukkal akartak emléket állítani nehéz, de nemes foglalkozásuknak. Nos, ilyen unikumot alkotott Horváth Adrienn és Derbák Gergő, amint a hídmodellezés világába behozták a gyufatechnikát. Sőt, modelljük több mint a türelemüvegek mesevilága, mert a makett méretei az eredeti arányos kicsinyítéséből adódnak, tehát bizonyos értelemben pontos mása a valódinak. A hűséget az is bizonyítja, hogy még a feljáró lépcsőket, a pilléreket és a híd korlátjait is elkészítették el gyufából.”
Valamennyi pályamunka megtekinthető 2014. július 16-ig a Városligetben, az Országos Műszaki és Közlekedési Múzeumban.